Sökresultat
Din sökning Systematiskt kvalitetsarbete gav 13 träffar
-
Vi utvärderar området kunskaper en gång år i samband med läsårets slut. Under arbetet utvärderas och analyseras satta mål och nya mål sätts för kommande år. En plan för uppföljning av målen inom området upprättas.
-
Undervisningen i fritidshemmet ska stimulera elevernas utveckling och lärande samt erbjuda eleverna en meningsfull fritid. Den här perioden ägnar vi vårt systematiska kvalitetsarbete åt våra fritidshem. På den här sidan hittar du stödmaterial och ins...
-
Ledning och stimulans är en målsättning för alla elever i skola och fritidshem, även de som har lätt att nå målen. Skolverket definierar begreppet som ”det stöd som alla elever ska ha”. Den här perioden ägnar vi vårt systematiska kvalitetsarbete åt a...
-
Alla elever har rätt till ledning och stimulans för att kunna utvecklas så långt som möjligt. En del elever har också rätt till extra anpassningar eller särskilt stöd. Den här perioden ägnar vi vårt systematiska kvalitetsarbete åt arbetet med stöd ti...
-
En trygg skolmiljö är en grundläggande rättighet, och utbildningen ska utformas så att eleverna alltid känner sig trygga och kan koncentrera sig på sina studier. Den här perioden ägnar vi vårt systematiska kvalitetsarbete åt trygghet och studiero. På...
-
I Eskilstuna kommuns skolor går skolutvecklingsarbetet hand i hand med det systematiska kvalitetsarbetet. Ett läsår är uppdelat i perioder, där varje period fokuserar på olika delar av skolans verksamhet. Vårt systematiska kvalitetsarbete bygger på S...
-
I och med Lgr22 och den nya principen för betygssättning uppdaterade Skolverket sina allmänna råd. Ett kommentarmaterial med namnet Betyg och prövning – kommentarer till Skolverkets allmänna råd om betyg och prövning har tagits fram.
-
På Gökstenskolan är aktionsforskning en central del av det kontinuerliga skolutvecklingsarbetet. Med utgångspunkt i utmaningarna från Lgr22 samarbetar lärarna för att utveckla undervisningen och stärka dess vetenskapliga grund.
-
I serien Forskning för skolan ingår kunskapsöversikten Skapa trygghet för lärande - Om skolors arbete mot mobbning, trakasserier och kränkande behandling (2022) som riktar sig till alla som arbetar i skolan.
-
Hur kan undervisning förbättras på ett sätt som verkligen märks i klassrummet, även på skolor som står inför stora utmaningar? Detta har undersökts i en studie från Linköpings universitet.